Waarom alles geven nodig is en tegelijk de kans op falen vergroot

“Successfully executing a strategy requires complete commitment…which also substantially increases your odds of failure.”

Je kan niet bij de top horen  met gefragmenteerde aandacht en toewijding.

Je wordt niet succesvol met bloggen als je vanaf dag 1 alleen blogt wanneer je zin hebt. Je nieuwe website gaat niet hoog ranken als je SEO ‘eventjes’ probeert. Je schrijft geen bestseller wanneer je alleen schrijft wanneer je in de late uurtjes wat tijd en motivatie kan vinden. Je wordt geen professionele wielrenner als je twee keer week een uurtje gaat wielrennen.

Nee. Om succesvol te worden moet je alles geven.

Maar…. tegelijkertijd vergroot je dan de kans op het falen, omdat je al je eieren in één mandje stopt.

Als je dan voor het verkeerde hebt gekozen – iets met een kleine kans op slagen (door bijvoorbeeld iets te verkopen dat niemand wilt) – dan faal je waarschijnlijk. Ook als je alles hebt gegeven. Uithoudingsvermogen is niets waard als het idee geen potentie heeft..

Net als je tegenstrijdige waarheden hebt, moet je beide doen. Totale toewijding en diversificatie.

Maak een doordachte keuze welke strategie je wilt achtervolgen, bereken de kans op slagen en de prijs (wat kost het om succesvol te worden?) en betaal de volledige prijs.

Wil je succesvol worden met een blog? Onderzoek wat het kost. Vraag andere bloggers wat kost om succesvol te worden. Wat de kans op slagen is. Hoe lang je het moet doen om met enige zekerheid te kunnen zeggen of het werkt.
Heb je de gehele prijs betaald en lukt het niet? Probeer dan pas de volgende strategie.

Leave a Reply