Een simpele vraag:
Zou je naar jezelf linken?
Ja?
Naar welke pagina zou je dan linken?
Waarom linkt men nu dan niet naar die pagina?
En wie is men dan precies?
Heb je personen in gedachten? Of soorten blogs? Kennen die personen jou en jouw blog al? Hij denken zij over jou dan? Heb jij hun wel eens geholpen? Naar hun gelinkt? Iets van hun gedeeld?
En hebben zij jouw artikel eigenlijk wel gelezen dan?
Nee? Wat kan je doen om het artikel onder hun aandacht te brengen? Ja? Waarom linken ze niet dan?
Linken zij überhaupt wel naar andere blogs?
Nee? Waarom denk jij dat je een uitzondering bent?
Is het artikel wel goed genoeg?
Zijn er artikelen over hetzelfde onderwerp die (een stuk) beter zijn? Zo ja, waarom zouden ze dan naar jouw artikel linken? Is het stuk echt wel zo origineel? En goed onderbouwd?
Link je eigenlijk wel naar artikelen op andere websites?
Nee? Waarom verwacht je dan dat andere mensen wel naar jou linken?
Ja? Zo vaak als jij wilt dat andere mensen naar jou linken? Weten die mensen dat jij naar hun linkt?
Links zijn connecties. Tussen artikelen… maar eigenlijk tussen twee mensen. Onthoud dat goed. Stel de bovenstaande vragen en kijk hoe je jouw artikelen aantrekkelijker kan maken om naar te verwijzen en verbind met andere schrijvers/bloggers. Die sociale verbinding kan leiden tot een online verbinding.
En een online verbinding betekent;
- Twee pagina’s die beter worden (één artikel is informatiever (dankzij de link), de ander krijgt relevante bezoekers).
- Beide pagina’s gaan beter ranken
- Je hebt een verbinding met een ander persoon. En op die verbinding kan je bouwen.
Een heeele goede vraag. Zou je naar jezelf linken?
Zo nee, dan zijn we eigenlijk al uitgepraat 😉
Handig, zeker voor SEO 🙂